Tõnis in the Atlantic Ocean at Cocoa Beach, Florida, at about1:00 PM, on January 16.

Floridas

10.-20. jaanuar 1999. a.

Klikkides saad pilte näha suuremalt!

Nüüd siis Florida kallale. Hetkel tekkis idee, et ma võiksin ju jutustada inglise keeles, võib-olla midagi läheks kaotsi, nii et otsus tagasi lükatud ja kinni naelutatud.

Lahkusime (mina ja Gary) pühapäeval pärast kirikut paar tundi. Date - jan. 9 ma arvan. Mary Lou sõidutas meid lennujaama ja me lendasime Cincinnatist Orlandosse. Muide kui lahkusime, siis lennujaam oli lund ja jääd täis... kui lennukist maha hüppasime, töötajad kandsid lühikesi pükse... temp oli norm. Esimesel päeval oli tiba külm. 15 kraadi vms., aga siis soojenes üles. High temp. oli 27 kraadi C.
Elasime ...
    Elasime Mary Lou vanemate juures. Fred ja Louise. Fred on umbes 83 ja Louise 80, nii et...tüüpilised vanainimesed. Näljased me polnud kunagi, sest Louise...

Loodus on viimasepeal: apelsiinipuid on kõik kohad täis. Nad seal kasvatavad apelsine nagu meie rukist vms. Mõned põllud on sama suured, kui Väike-Maarja vald, või suuremad. Muidugi on ka igasuguseid Meie sõiduriistteisi tsitruseid igalpool. Ja palme on tee ääred ja kõik kohad täis. Metsa minnes võis segaseks minna. Kõik imelikud puud...

Üks huvitav asi on, et seal elavad alligaatorid metsikult. Neid nägime ka teeservas solistamas. Mõned päris pirakad. Fred ütles, et need aligaatorid võivad ikka päris kiiresti joosta muide. Üldiselt nad eriti ennast ei liiguta. Inimesed, kes elavad veele lähedal - miil-2, eriti koeri ei oma. (Muide seal on eriliselt palju järvi-jõgesid). OK, sellepärast, et alligaatoritele kohe eriliselt meeldivad koerad. Koerad ei taipa kah, et alligaator neid nahka võib pista. Väikeseid lapsi on ka päris tihti kaduma läinud...

Seal olles käisime Walt Disney Worldis, mis on VIIMASE PEAL koht. WDW-le kuulub seal päris kobar maad, nagu L-Virumaa umbes. Tiba tibam võib-olla. Igaljuhul see on HUGE. Seal on 5 erinevat parki. Neid võib kutsuda vist ka lõbustusparkideks, kuigi...nothing. OK. 5 parki. Räägin igast ühest eraldi, nii on vist parem.
Elu puu, mitte päris   ANIMAL KINGDOM. Nagu zoo, aga palju-palju parem. See on selline maa-ala, kus on igasugused erinevad külad. Kui sisened, lähed justkui Aafrikasse. Seal oli üks ride, kus sõitsid autoga nagu savannis ringi, loomad ümberringi. Päris autoga ja päris loomad ümberringi... Mulle meeldis see kõige rohkem. Arvatavasti oli see park minu jaoks parim, sest n.ö. loomad lähevad peale.
    MGM STUDIOS. Seal tehakse päris filme muide ka. For examle: Lion King, Pocahontas vms. ja üldse kuulsaid Disney multikaid. Mowgli ka. Nägin, kuidas töö käib ka, kuidas süsteem töötab. Muidugi oli seal ka palju erinevaid sõite. Sõite, raske õiget nime panna nendele asjadele. Inglise keeles kutsutakse neid "ride". Mõnel nagu lendad kosmoselaevadega ringi ja mõnes sõidad päris autodega. Või paatidega. Või rongidega. Või mida iganes. Ja sa ei kima lihtsalt ringi, vaid sinu ümber käib mingi action. Kas siis päris ACTION, või lihtsalt vaikne tegevus. Enamasti sõidab keegi meiega kaasa ja jutustab, mis ümberringi toimub jne.
    EPCOT. Seal on igasuguseid modernseid e. uue ajastu vms. asju. Arvuteid jne. Üldse tehnikat. Ja seal on üks järv (parkides on üldse igal pool VETT erineval moel), mille ümber on igasugused riigid. Mitte riigid, aga sa lähed ühte kohta ja seal on selle riigi restoran, ride - mis tutvustab seda riiki ja film ja muidugi suur hunnik kraami, mida turistid ja muud tegelased saavad OSTA! Riikidest niipalju, et seal
oli Norra, Canada, Maroko, ma nüüd kohe ei mäletagi, mis veel. Ah jaa - USA, Mehhiko, mingi koht Aafrikast ka. Sorry! Päris lahe park, nagu nad kõik.
    MAGIC KINGDOM. Üldiselt pean tõdema, et seal on palju muud kraami ka. Ma siin üritan kirjeldada Mina ja Gary, keskmise nime ei meenun.ö. enda jaoks meelde jäävamat ja põhilist. Seal -WDW parkides on PALJU muud kraami... Seal oli ka asi küladeks jaotatud. Üks küla oli nagu multikas. Tegelased hulkusid ringi - Kupi, Miki, Pluto jne. Ja muidugi seal oli päris palju ride.

Käisime ka KENNEDY SPACE CENTER's. Loodetavasti olete sellest paigast kuulnud. Erinevaid kosmoselaevu on sealt õhku tõusnud, jne. Kuule ja Marsile ning igale poole. See on küll üks lahe place. Muide sorry mu keelekasutuse kohapealt jne. Annan endast parimat hetkel, muudkui aga klobistan ja klobistan. Loomulikult võite netist ka kraami leida nende asjade kohta, kui teil aega ON. Mulle tõesti meeldi KSC. Nägin seda maailma suurimat kosmoselaeva ka, mis mehed kuule viis. See rakett on SUUR! Ma olin nagu WOW, kui seda esimest korda nägin.

Tonis at the entrance to Universal Studious    Siis käisime veel UNIVERSAL PICTURES stuudiotes ka. See paik on sarnane, mida iganes, WDW pargile. Seal oli ka sõit ja showsid (nagu igalpool) igasuguste UP tehtud filmide kohta, nagu Terminaator ja Tagasi Tulevikku jne. Nägin (-katsusin) kraami, mida filmides kasutatud on. Ränirahnude filmis jne. Terminaatoris Arnoldi motikas ja Jurassic Parki asju kah.
Selline mahe jaanuarikuu rannailm
    Muidugi käisime ka RANNAS. Nimelt Cocoa Beachil. Oli SOE ilm. Selline mahe jaanuari kuu ranna ilm. Eks te teate omast käest :-) Tiba naljakas mõelda, aga ... ujumas ma kahjuks ei käind, aga vees käisin küll. Niimoodi sulistamas.

Minu lehele
Tagasi                                                                                              Kas pilte klikkisid?

Koostatud 24.jaan. 1999, viimati muudetud 28.jaan. 1999, Tonis.Hinnosaar@mail.ee ,tonu@estpak.ee